استاندار آذربایجان شرقی در هشتمین نشست سالانه نمایندگان شورای‌ عالی آموزش‌ و ‌پرورش در استان ها:

ماموریت حساس آموزش و پرورش، تربیت انسان در تراز جمهوری اسلامی ایران است

استاندار آذربایجان شرقی گفت:دستگاه تعلیم و تربیت محل پرورش فرزندان مملکت است و باید ثبات، جایگاه والا، فرابخشی و بدون نگاه سلیقه ای مدیریت شود.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در نشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان ها که به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است به ماموریت سنگین و محوری آموزش و پرورش اشاره کرد و بر توجه به بحث تربیت انسان در تراز جمهوری اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین تاکید کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدرسه و نظام تعلیم و تربیت جلوه ای از حیات طیبه در تجلی گاه انقلاب شکوهمند اسلامی است، ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش از سه ضلع اساسی یعنی دستگاه تعلیم و تربیت، حضور نخبگان و فرهیختگان این حوزه و محتوای سند تحول تشکیل شده است.

 وی ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش مردمی داشته باشیم، باید این سه ضلع بی نظیر و بی بدیل را ترسیم نموده و خلاها را پر کنیم.

 خرم با تاکید بر اینکه توفیقات آموزش و پرورش به واسطه وجود انسان های فرهیخته در این سیستم است، ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش می شود این شورا وارد متن آموزش و پرورش شود و در تصمیم گیری های مهم و اساسی ایفای نقش کند.

 وی خاطرنشان شد: مجازی شدن تعلیم و تربیت باعث کند شدن حرکت به سمت اهداف آموزش و پرورش شد و در سیاست های جدید، توسعه و تجهیز مراکز تحصیلی فنی و حرفی و آموزش مهارت محور برای جبران این آسیب توجه جدی شده است.

 استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: دستگاه تعلیم و تربیت محل پرورش فرزندان مملکت است و باید ثبات، جایگاه والا، فرابخشی و بدون نگاه سلیقه ای مدیریت شود.

 این مقام مسئول با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش به عنوان دستگاه بی نظیر و بی بدیل کشور، گفت: بینش و دانش برای همه مهم است ولی نگرش باید نگرش متعالی انقلاب اسلامی باشد.